Anne-Mette er uddannet cand.polit og journalist med speciale fra Københavns Universitet i konkurrencestrategi. Hun har en lang karriere inden for forretningsudvikling, PR, kommunikation og branding - blandt andet som kommunikationschef og som PR-rådgiver hos Jøp, Ove & Myrthu.
Sammen med Anita Mac er Anne-Mette forfatter til bogen ’Pæne piger kommer i himlen – kloge kvinder vælger selv’, som udkom september 2011 på Frydenlund.
Anne-Mette har i mange år holdt kurser for kvinder - blandt andet under overskriften ’Farvel til flinkeskolen – tydelig og ikke træls’. Samtidig har hun rådgivet både mænd og kvinder i personlig branding og gennemslagskraft - også i medierne.
I 2009 startede Anne-Mette 'Powerkvinderne – bureauet for kvinder, der vil mere', hvor fokus er på at give kvinder styrke til at tro på sig selv, gå efter drømmen og tage hovedrollen i eget liv.
Anne-Mette er sammen med Benja Stig Fagerland medstifter af det skandinaviske videnshus House of Womenomics, der har fokus på kvinder som megatrend og motor for økonomisk vækst. Sammen med udgiver de i januar 2013 bogen 'Tænk som en kvinde - og tjen flere penge' på Gyldendal Business.
I 1994 startede Anne-Mette PR- og kommunikationsbureauet Branding4You, som hun fortsat driver. Her har hun fokus på, hvordan virksomheder brander sig i forhold til kvinder.