Kvinder får højere uddannelser, hiver
større lønningsposer hjem hver måned og står for op mod 80 procent af
familiens købsbeslutninger
Virksomheder har endelig fået øjnene op for det store feminine
forretnings-potentiale og øver sig nu i at tænke som kvinder. Fænomenet
"womenomics" er udpeget som en megatrend, der revolutionere
forretningsverdenen, og er så småt ved at slå igennem i Danmark.
"Erhvervslivet har i høj grad overset, hvor stor økonomisk
indflydelse kvinder har. Især i mandebrancher, hvis produkter er baseret
på teknik og gadgets, har produktudviklingen og markedsføringen været
udviklet af mænd, til mænd og for mænd. Også selv om man ved, at kvinder
eksempelvis også køber biler, så har man simpelthen overset dem, siger
Anne-Mette Michaelsen, der næste år udgiver bogen Tænk som en kvinde - og tjen flere penge sammen med Benja Stig Fagerland.
Læs artiklen på powerkvinderne.dk